مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 05:502020-07-19پزشكي

آزمایشگاه ها بدون تاییدیه مجاز به انجام آزمایش کرونا نیستند


معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آزمایشگاه های پزشکی کشور، گفت: آزمایشگاه های پزشکی بدون اخذ تاییدیه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، قاسم جان بابایی، در خصوص نحوه خدمات رسانی آزمایشگاه های پزشکی کشور در دوران کرونا ، اعلام کرد: فضای انتظار آزمایشگاه های پزشکی یکی از محل های تجمع مراجعین، از جمله بیماران و ناقلین احتمالی کووید 19 است.

مدیریت آزمایشگاه باید، ضمن رعایت تمامی دستورات مرتبط با آلودگی زدایی و پیشگیری از انتقال ویروس در محیط کار کارکنان، ترتیبی اتخاذ کند که فاصله گذاری فیزیکی در آزمایشگاه رعایت شده و با به حداقل رساندن تراکم مراجعین و تامین تهویه مناسب، از انتقال ویروس در صف انتظار بیماران پیشگیری شود.

وی افزود: آزمایشگاه های پزشکی بدون اخذ تاییدیه تضمین کیفیت و ایمنی زیستی برای آزمایش های اختصاصی کووید 19 از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مجاز به پذیرش و انجام آزمایش های اختصاصی مربوط به این بیماری نیستند.

جان بابایی با بیان اینکه تجویز آزمایش های اختصاصی کووید19، مانند آزمایش تشخیص مولکولی وسرولوژی و تفسیر آنها باید با توجه به سوابق و علائم بالینی انجام شود، تصریح کرد: این فعالیت در صلاحیت پزشکانی است که از دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت مطلع بوده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایشگاه ها بدون تاییدیه مجاز به انجام آزمایش کرونا نیستند

آزمایشگاه ها بدون تاییدیه مجاز به انجام آزمایش کرونا نیستند