مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 13:452020-07-18اقتصادي

ایران، رتبه چهارم تولید عسل در دنیا


مجری طرح توسعه زنبورداری کشور، از رشد 24 درصدی تولید عسل خبر داد و گفت: تولید عسل در کشور از 90 هزار تن در سال 97، به 112 هزار تن تا پایان سال 98 رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرهاد مشیرغفاری با اشاره به افزایش تعداد کلونی‌های زنبور عسل در سال 98 خاطرنشان کرد: سرشماری زنبورستان‌ها هر سال در مهر ماه صورت می‌گیرد که تعداد زنبورستان‌ها به 98 هزار زنبورستان رسید و کلونی‌ها با 26 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 97، به حدود 10 میلیون و 600 هزار کلونی رسید، که این امر به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی کشور بود.

وی افزود: طبق آمار اعلام شده، تولید گرده گل نسبت به سال 97، 34 درصد، بره موم 77 درصد و موم 53 درصد رشد داشته که نشان از استقبال زنبورداران به تولید محصولات زنبورعسل و استقبال مصرف‌ کنندگان از این محصولات است.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور، با تأکید بر عدم وابستگی صنعت زنبورداری به واردات تصریح کرد: این صنعت هیچ گونه وابستگی به خارج ندارد، ارزبر و آب‌بر نبوده و ارزآوری برای کشور دارد، به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این بخش رشد یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در تعداد کلونی در دنیا رتبه چهارم را پس از هند، چین و ترکیه داریم و در تولید عسل هم رتبه چهارم را بعد از ترکیه، چین و آرژانتین دارا هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران، رتبه چهارم تولید عسل در دنیا

ایران، رتبه چهارم تولید عسل در دنیا