مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 12:452020-07-18بين الملل

رصد دومین انفجار پرتوی گاما کوتاه در فاصله بسیار دور


اخترشناسان با استفاده از دو رصدخانه مونوکی یا رصدخانه مونا کیا (Mauna Kea Observatory) در هاوایی و تلسکوپ های کِک و تلسکوپ جمنای و اخترشناسان برنامه NOIRLA NSF دومین انفجار پرتوی گاما کوتاه مشاهد شده در فاصله بسیار دور(SGRB) را رصد کرده اند.

- اخترشناسان با استفاده از دو "رصدخانه مونوکی" یا "رصدخانه مونا کیا"(Mauna Kea Observatory) در هاوایی و تلسکوپ های کِک و تلسکوپ جمنای و اخترشناسان برنامه "NOIRLA NSF" دومین انفجار پرتوی گاما کوتاه مشاهد شده در فاصله بسیار دور(SGRB) را رصد کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، براساس مشاهدات، اخترشناسان تأیید کرده اند که این شیء در فاصله 10 میلیارد سال نوری از زمین قرار دارد و در آن زمان که ایجاد شد نیز نیز جهان سال های نوجوانی خود را سپری می کرد و به سرعت در حال تشکیل ستاره ها بود.

اخترشناسان تصور می کنند که ایجاد انفجار پرتوی گاما کوتاه در آن زمان می تواند نظریه هایی که در مورد منشاء آنها گفته شده، تغییر دهد ، خصوصاً مدت زمانی که طول می کشد تا دو ستاره نوترونی با یکدیگر ادغام شده و این انفجارهای قدرتمند را تولید کنند.

کری پترسون (Kerry Paterson) محقق فوق دکترا در مرکز اکتشافات و تحقیقات بین رشته ای اخترفیزیک دانشگاه نورت وسترن (CIERA) گفت: این یک مطالعه جالب بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد دومین انفجار پرتوی گاما کوتاه در فاصله بسیار دور

رصد دومین انفجار پرتوی گاما کوتاه در فاصله بسیار دور