مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 10:552020-07-18سياسي

زمین خواری قانونی/ واگذاری 5600 هکتار از جنگل های ساری به اسم وقف به یک شخص


با صدور یک رأی از مرجع قضایی، 5600 هکتار از بهترین جنگلهای ساری تحت عنوان وقف به تصرف یک شخص درآمد این جنگل درحالی واگذار شد که اراضی ملی و دولتی از نظر قانونی و شرعی به هیچ وجه قابل وقف نیستند.

- مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور جنگل ها با انتقاد از زمین خواری اشخاصی با ظاهر کاملاً قانونی گفت: موضوعی که اخیراً دل همه طبیعت دوستان را به درد آورد صدور یک رأی از مرجع قضایی مبنی بر واگذاری 5600 هکتار از بهترین جنگلهای ساری تحت عنوان وقف به تصرف یک شخص بود این درحالی واگذار شد که اراضی ملی و دولتی از نظر قانونی و شرعی به هیچ وجه قابل وقف نیستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا رضا افلاطونی افزود: کوه خواری، جنگل خواری، دریاخواری و زمین خواری به عنوان اصطلاحاتی جدید در جامعه و رسانه‌های عمومی عنوان شده‌اند اما واژه جدید دیگری هم به نام قانون خواری وجود دارد که مبنای همه اینهاست.

وی افزود: معمولاً در صورت تصرف غیرمجاز و غیر قانونی در اراضی ملی و دولتی به قوه قضاییه شکایت و پرونده تشکیل می‌شود که معمولاً هم به بازگشت اراضی ملی ختم خواهد شد اما یک مانع اصلی که به نفع متصرفان و متخلفان تمام می‌شود، پدیده قانون خواری است.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور جنگل ها کشور در توضیح قانون خواری گفت: قانون خواری یعنی یک شخص و یا دستگاهی برای تصرف اراضی دول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین خواری قانونی/ واگذاری 5600 هکتار از جنگل های ساری به اسم وقف به یک شخص

زمین خواری قانونی/ واگذاری 5600 هکتار از جنگل های ساری به اسم وقف به یک شخص