مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 10:452020-07-18سياسي

طرح شش محوری «سامان خانواده» در یزد تدوین شد/150 هزار نفر در یزد پشت خط ازدواج


مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد از تدوین طرح شش محوری سامان خانواده در یزد خبر داد و گفت: این طرح توسط کارشناسان حوزه خانواده و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب تدوین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدحسین رحیمی نسب در نشست هسته تکالیف طرح شش محوری سامان خانواده با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه خانواده و ازدواج با چند مشکل اساسی در کشور مواجه هستیم، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین مشکلات، افزایش روزافزون افراد پشت خط ازدواج است به نحوی که اکنون در استان یزد 150 هزار نفر و در کل کشور 16 میلیون نفر در رده سنی 22 تا 37 سال هستند که تاکنون ازدواج نکرده اند.

وی تصریح کرد: این امر هم از نظر جمعیت شناسی و هم به لحاظ مباحث اخلاقی، اعتقادی، امنیت جنسی و بیماری های جسمی و روانی به یک معضل در کشور تبدیل شده و باید برای آن چاره اندیشی شود.

رحیمی نسب، افزایش سن ازدواج را نیز یکی از معضلات اجتماعی برشمرد و افزود: میانگین سن ازدواج در پسران به 29 سال و در دختران به 26 سال رسیده و این یعنی فاصله سن بلوغ تا ازدواج نزدیک به 20 سال است و این امر تبعاتی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در حال حاضر 16 میلیون نفر در کشور پشت خط ازدواج هستند، آمار ازدواج هر سال بین شش تا هفت درصد کاهش پیدا می کند و عمده افراد پشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح شش محوری «سامان خانواده» در یزد تدوین شد/150 هزار نفر در یزد پشت خط ازدواج

طرح شش محوری «سامان خانواده» در یزد تدوین شد/150 هزار نفر در یزد پشت خط ازدواج