مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 08:202020-07-18بين الملل

گمانه زنی ها درباره تدارک اتیوپی برای اقدام نظامی گسترده در آینده نزدیک


درخواست مجدد اتیوپی از فرانسه برای خرید تجهیزات نظامی هوایی از جمله 18 بالگرد و دو هواپیمای حمل و نقل از نوع سی 295 علاوه بر تجهیزات درخواست شده قبلی، - درخواست مجدد اتیوپی از فرانسه برای خرید تجهیزات نظامی هوایی از جمله 18 بالگرد و دو هواپیمای حمل و نقل از نوع سی 295 علاوه بر تجهیزات درخواست شده قبلی، گمانه زنی هایی را درباره احتمال تدارک این کشور برای یک درگیری نظامی در آینده نزدیک ایجاد کرده است.

اتیوپی از یک سو با مصر بر سر پرونده سد النهضه و از دیگر سو با سودان و اریتره اختلافاتی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سایت دیفنس وب که متخصص در زمینه امور نظامی است، گزارش داد، فرانسه در اوایل سال جاری مذاکرات با اتیوپی پیرامون معامله بالگردها و هواپیماهای حمل و نقل را به حالت تعلیق درآورد.

گمان می رود که بحران کرونا عامل تعلیق مذاکرات باشد، اما میانجی گری های آلمان در برگرداندن دو طرف به میز مذاکرات مثمرثمر شد.

در نوامبر گذشته، روزنامه لوپوئن فرانسه متن پیامی که آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی برای امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه فرستاده بود، منتشر کرد که وی در آن، خواهان کمک ماکرون برای تسهیل دریافت وام بلندمدت از فرانسه جهت خرید بالگرد، جنگنده، هواپیماهای حمل و نقل، سامانه های ایجاد اختلال رادیویی و پارازیت و نیز آموزش کادرهای اتیوپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمانه زنی ها درباره تدارک اتیوپی برای اقدام نظامی گسترده در آینده نزدیک

گمانه زنی ها درباره تدارک اتیوپی برای اقدام نظامی گسترده در آینده نزدیک