مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 08:052020-07-18فرهنگي

مرمت مسجدی 1300 ساله در مهریز با نذورات مردمی


پشت بام مسجد جامع 1300 ساله ی روستای تاریخی و کهن سریزد در شهرستان مهریز با نذورات مردمی و کمک های خیری در حال مرمت است.

- ایسنا/یزد پشت بام مسجد جامع 1300 ساله ی روستای تاریخی و کهن سریزد در شهرستان مهریز با نذورات مردمی و کمک های خیری در حال مرمت است.

مجاهد کرباسی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز گفت: روستای سریزد، روستایی به جا مانده از قرن ها و هزاره های قبل است به طوری که این روستا با قدمت دو هزار و 500 سال به عنوان پنجمین روستای گردشگری و شاهکار شهرنشینی ایران باستان شناخته می شود.

وی با بیان این که این روستای تاریخی دارای آثار تاریخی متعددی از جمله ارگ سریزد شامل قلعه، کاروانسرا، چاپارخانه و قلعه تاریخی، مسجد و خانه های تاریخی متعددی است، افزود: مسجد جامع سریزد با قدمت بیش از 1300 سال، یکی از زیباترین مساجد استان به شمار می رود که در سال 1384 به شماره 14507 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی مهریز، کرباسی از مرمت و بازسازی این بنای تاریخی از یک سال پیش تاکنون خبر داد و در این باره تصریح کرد: این روزها پشت بام این مسجد تاریخی با نظارت میراث فرهنگی و از طریق بالغ بر 600 میلیون ریال نذورات مسجد و کمک های خیری در حال مرمت و بازسازی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت مسجدی 1300 ساله در مهریز با نذورات مردمی

مرمت مسجدی 1300 ساله در مهریز با نذورات مردمی