مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 08:002020-07-18پزشكي

مراقب کنه های تب آور باشید


مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از شهروندان خواست گوشت تازه خریداری شده را 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.

- ایسنا/ایلام مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از شهروندان خواست گوشت تازه خریداری شده را 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.

دکتر وهاب پیرانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تب خونریزی دهنده ویروسی کریمه کنگو یک بیماری تب دار حاد و خونریزی دهنده مشترک بین انسان و حیوان است که توسط کنه منتقل می شود و این بیماری در دام علائم خاصی ندارد، اما در صورت انتقال به انسان خطرساز است.

وی با بیان اینکه دام مخزن این بیماری است و در صورت گزش توسط کنه آلوده، ویروس این بیماری به مدت 7 تا 10 روز در بدن دام بدون بروز هیچ علامتی باقی می ماند و پس از این مدت به واسطه سیستم ایمنی بدن دام از بین می رود، تصریح کرد: با شروع فصل گرما و فعالیت کنه ها، شهروندان از مصرف جگر خام یا نیم پخته دام خودداری کنند.

پیرانی تصریح کرد: بیماری ویروسی تب کریمه کنگو دارای مشخصه ظاهری در گوشت و دام نیست و تنها راه اطمینان از مصرف گوشت، استفاده آن بعد از 24 ساعت نگهداری در یخچال و سپس پوشیدن دستکش برای قطعه قطعه کردن آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب کنه های تب آور باشید

مراقب کنه های تب آور باشید