مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 07:002020-07-18اقتصادي

بازگشت مردم به جنگل مهربانانه باشد؛ نه مالکانه


معاون امور جنگل گیلان، با بیان اینکه شاهد رویکرد طبیعت محور مردم هستیم، خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم گرایش و بازگشت مردم به طبیعت با مهربانی همراه باشد، - اما متاسفانه با ساخت و ساز در دل عرصه ها مواجه هستیم و هر کسی می خواهد در داخل جنگل ملک شخصی داشته باشد.

جنگل های شمال ایران که از آنان به عنوان هیرکانی یاد می شود، زیستگاه طبیعی بسیاری از گونه های جانوری بوده که مانند دایناسور تنها یک فسیل از آنان بر جا مانده، اما تب داشتن ویلا در اماکن خوش آب و هوا مانند عرصه های جنگلی روز به روز در حال افزایش است و این تب تمام نشدنی، فسیل زنده شمال را تهدید می کند.

بسیاری از افراد در شهرهای بزرگ که دارای خانه و زندگی مستقل هستند، امروز به فکر سرمایه گذاری در شمال کشور افتاده و به دنبال خانه دوم خود در دل جنگل ها می گردند.

متاسفانه ویلاسازی های بی رویه در جنگل های شمال علاوه بر اینکه در حال تبدیل کردن چهره طبیعی و بکر و سبز هیرکانی به محلات اعیان نشین است، آسیب جدی هم به جنگل ها و حیات وحش این مناطق وارد می کند.

محمدرضا عبدالهی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان گیلان 560 هزار هکتار عرصه جنگلی دارد، اظهار کرد: جنگل های شمال کشور با ارزش ترین جنگل های ایران و حتی کره زمین هستند، زیرا از دوران سوم زمین شناسی باق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت مردم به جنگل مهربانانه باشد؛ نه مالکانه

بازگشت مردم به جنگل مهربانانه باشد؛ نه مالکانه