مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 05:402020-07-18بين الملل

آماده باش دولت هادی در استان «تعز» برای مقابله با طرح جدید امارات


منابع یمنی می گویند که دولت امارات تلاش دارد با تنش آفرینی در استان «تعز» بخش هایی از این استان را تحت کنترل خود در آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری یمنی می گویند که استان تعز در جنوب غرب این کشور و مشرف به باب المندب، در شرایط بحرانی به سر می برد و هر لحظه امکان درگیری میان عناصر وابسته به دولت مستعفی و شبه نظامیان همسو با امارات می رود.

به نوشته وبگاه عربی21 ، این استان که در کنترل دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی قرار دارد، همانند دیگر استان های جنوب یمن صحنه رقابت و تنش میان عناصر همسو با امارات و عربستان سعودی شده است و این بار حزب الناصری وابسته به طارق صالح برادرزاده علی عبدالله صالح و حزب المؤتمر که هر دو همسو با امارات هستند، از یک دستور نظامی منصور هادی سرپیچی کرده و از در مخالفت با آن برآمده اند.

موضوع از این قرار است که منصور هادی اخیرا فردی به نام عبدالرحمن الشمسانی را به فرماندهی تیپ زرهی 35 گمارده است که فرمانده سابق آن در اواخر سال گذشته ترور شد.

اما فرماندهان وابسته به دو حزب الناصری و المؤتمر مانع ورود الشمسانی به مقر فرماندهی خود شده اند.

بنابراین گزارش، اوضاع در شهر التربه در جنوب استان تعز، وخیم تر است و فرماندهان دو حزب یاد شده، خواستار تظاهرات مردمی علیه تصمیم منصور هادی شده اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده باش دولت هادی در استان «تعز» برای مقابله با طرح جدید امارات

آماده باش دولت هادی در استان «تعز» برای مقابله با طرح جدید امارات