مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 04:552020-07-18پزشكي

بایدها و نبایدهای تغذیه ای در بحران کرونا


نایب رییس انجمن تغذیه ایران با اشاره به نقش تغذیه سالم در تقویت سیستم ایمنی و کاهش شانس ابتلا به بیماری ها به خصوص همزمان با شیوع کرونا، ضمن تاکید بر ارجحیت پیشگیری بر درمان، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، دکتر مجید حسن قمی دکترای تخصصی تغذیه و فیزیولوژی ورزشی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تغذیه سالم به معنای تعادل تنوع و تناسب در برخورداری و دریافت مواد غذایی سالم است، گفت: به این معنا که افراد در سبد غذایی از همه گروه‌های غذایی موجود استفاده ‌کنند.

گروه‌های غذایی موثر در تقویت سیستم ایمنی وی انواع گروه‌های ضروری غذای را شامل شیر، غلات، گوشت و مواد پروتیینی، سبزیجات و میوه‌جات بیان کرد و گفت: تنوع و تعادل به این معناست که از همه مواد غذایی استفاده کنیم، به عبارت دقیق‌تر هرروز باید از گروه مواد غذایی لبنیات، سبزیجات، پروتیین و مغزها و همین‌طور گروه غلات استفاده کنیم.

در رابطه با گروه شیر و لبنیات بهتر است از نوع کم‌چرب باشه و یا اگر کسی نمی‌تواند به هر دلیلی شیر بخورد می‌تواند از شیرهای بدون لاکتوز استفاده کرده و یا جایگزین شیر از ماست و دوغ استفاده کند.

درباره غلات، از غلات سبوس‌دار یا غلات کامل استفاده کنیم و برای گروه گوشت‌ها بهتر است از گوشت‌های کم چرب‌تر استفاده کنیم تا سیستم ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای تغذیه ای در بحران کرونا

بایدها و نبایدهای تغذیه ای در بحران کرونا