مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 تیر 1399 ساعت 07:452020-07-16سياسي

بازگشت باغ «شیخین» شهمیرزاد به وقف پس از 36 سال پیگیری


مسؤول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی شهر گفت: با پیگیری های 36 ساله حقوقی، باغ «شیخین» در این شهرستان به وقفیت بازگشت.

- حجت الاسلام مهدی جلمبادانی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مهدی شهر بیان کرد: با پیگیری های قضایی کارشناسان حقوقی اداره کل و دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه مهدی شهر از سال 1363، موقوفه محمد زمان خان شهمیرزاد معروف به باغ شیخین به وقفیت بازگشت.

او اظهار کرد: این باغ موقوفه به متراژ حدود چهار هزار مترمربع و ارزش تقریبی 40 میلیارد ریال در بهترین نقطه شهر شهمیرزاد واقع است.

مسؤول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی شهر افزود: متأسفانه براثر زیاده خواهی عده ای سودجو، این موقوفه قبل از پیروزی انقلاب از وقفیت خارج شده بود.

جلمبادانی تصریح کرد: از آنجایی که قبل از پیروزی انقلاب بسیاری از موقوفات مورد تعرض قرار گرفته و از وقفیت خارج شده بودند، حضرت امام فتوایی مبنی بر آنکه موقوفات باید به حال وقفیت باقی و عمل به وقف شوند، صادر فرمودند.

او عنوان کرد: پس از اینکه همکاران ما در آن زمان متوجه تعرض به موقوفه شدند، پیگیری های حقوقی برای برگشت این ملک به وقفیت را آغاز کردند.

جلمبادانی اظهار کرد: در طول این مدت، پیگیری های زیادی صورت گرفت و بالاخره دادگاه بدوی به استناد ماده واحده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت باغ «شیخین» شهمیرزاد به وقف پس از 36 سال پیگیری

بازگشت باغ «شیخین» شهمیرزاد به وقف پس از 36 سال پیگیری