مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 تیر 1399 ساعت 07:052020-07-16بين الملل

روایت اسراییلی از نشانه های بارز عادی سازی روابط «تل آویو» و «ریاض»


یک وبسایت رژیم صهیونیستی در گزارشی به افزایش نشانه های همگرایی در روابط ریاض و تل آویو پرداخت و نوشت که دو طرف علنی تر از گذشته در مسیر عادی سازی قدم برداشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک وبسایت اسراییلی مرتبط با پژوهش های امنیتی و اطلاعاتی در گزارشی به مهم ترین عوامل همگرایی در سطوح امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با دولت عربستان سعودی پرداخته است.

   به نوشته پایگاه خبری عربی 21 ، وبگاه ناتسیو اسراییل نوشت که روابط اسراییل و عربستان سعودی سطوح مخفی و آشکاری دارد و دولت سعودی در طول سالیان تلاش کرده است تا نقش فعالی در حل بحران فلسطین [سازش] داشته باشد.

طبق این گزارش، ریاض و تل آویو همزمان با همکاری اطلاعاتی و امنیتی، در پشت پرده به سوی سازش پیش رفته و نشانه های متعددی از این موضوع دیده می شود.

از سوی دیگر از آن جایی که هر دو ایران را یک تهدید برای خود می دانند، یک همکاری همه جانبه برای مقابله با آن چه توسعه طلبی ایران خوانده، آغاز کرده اند.

   ناتسیو نوشت: اطلاعات امنیتی اشاره دارد که توافق ضمنی میان اسراییل و عربستان سعودی برای تسهیل پروازها از حریم هوایی دو طرف وجود دارد و از سوی دیگر مسئولان تل آویو و ریاض در موارد متعددی در حاشیه کنفرانس ها و نشست های بین المللی با یکدیگر دیدار کرده اند که نشانه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت اسراییلی از نشانه های بارز عادی سازی روابط «تل آویو» و «ریاض»

روایت اسراییلی از نشانه های بارز عادی سازی روابط «تل آویو» و «ریاض»