مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 تیر 1399 ساعت 03:402020-07-16سياسي

مداخله آمریکا در مناسبات میان ایران و گرجستان غیرقابل قبول است


سفیر ایران در گرجستان یکجانبه گرایی آمریکا و مداخله در مناسبات فیمابین دو کشور را غیرقابل قبول و در تقابل با منافع دو کشور دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید جواد قوام شهیدی، سفیر ایران در گرجستان با سالومه زورابیشویلی رییس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به فرهنگ، تاریخ و تمدن مشترک ایران و گرجستان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی و کمک کننده دولت و مردم گرجستان در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و بین المللی بوده و از استقلال و تمامیت ارضی آن حمایت کرده است.

وی با اشاره به برخی ملاحظات خاص دولت گرجستان نسبت به شریک راهبردی خود، بر ضرورت توجه به منافع دوجانبه تهران و تفلیس تاکید کرد و یکجانبه گرایی آمریکا و مداخله در مناسبات فی مابین دو کشور را غیرقابل قبول و در تقابل با منافع دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای اتباع ایرانی، پیرامون تمدید اقامت، لطمات به سرمایه های آنان و ممانعت از ورود کالا و حمل و نقل آن به گرجستان، خواستار پیگیری و حل فوری این مشکلات از سوی مقامات گرجی شد.

قوام شهیدی همچنین با اشاره به درگذشت دو هنرمند گرجی تبار ایرانی به نام های محمد علی کشاورز و سیروس گرجستانی، حضور موفق و برجسته این دو هنرمند محبوب را نمونه ای از حلقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مداخله آمریکا در مناسبات میان ایران و گرجستان غیرقابل قبول است

مداخله آمریکا در مناسبات میان ایران و گرجستان غیرقابل قبول است