مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 17:402020-07-15فناوري

گیاهان با سیگنال های زیرزمینی مخفی برای هم پیغام میفرستند


​به تازگی مقاله ای در مورد ارسال سیگنال های مخفی زیرزمینی الکتریکی توسط گیاهان منتشر شده که اطلاعات شگفت انگیزی را از نحوه ارتباط گیری آن ها با یکدیگر آشکار می کند.

- ، سیگنال های مخفی و زیرزمینی بخش مهمی از سیستم ارتباطی گیاهان به شمار می روند؛ این ادعای مقاله جدیدی در مورد ارتباط گیری گیاهان بوده که اخیرا خبرساز شده است.

در ادامه قصد داریم تا اطلاعات جالب توجه این مقاله را بررسی کنیم.

با ما همراه باشید.

در تحقیقات قدیمی تر، دانشمندان اعلام کرده بودند که گیاهان شبکه ای گسترده و زیرزمینی را به کمک قارچ میکوریزال (Mycorrhizal fungi) در اختیار دارند.

قارچی که همانند یک سیم برق، مدار ارتباطی بین گیاهان را تکمیل کرده و امکان رد و بدل کردن سیگنال های الکتریکی را فراهم می کند.

پژوهش در مورد سیگنال های مخفی گیاهان با این تفاسیر، تازه ترین تحقیقات از طریق آزمایش های عملی و مدل سازی های ریاضی مبتنی بر معادلات دیفرانسیلی، نحوه عملکرد شبکه مورد نظر را زیر ذره بین گرفته اند و با اینکه هنوز ماهیت و دلیل ارسال سیگنال های مخفی توسط گیاهان مشخص نیست، در بررسی این پدیده شگفت انگیز پیشرفت های قابل توجهی گزارش شده است.

مهندس برق، یوری شتسل (Yuri Shtessel) از دانشگاه آلابامای آمریکا می گوید که به کمک مدل سازی های ریاضی می توان نحوه عملکرد سیستم ارتباطی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهان با سیگنال های زیرزمینی مخفی برای هم پیغام میفرستند

گیاهان با سیگنال های زیرزمینی مخفی برای هم پیغام میفرستند