مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 13:502020-07-15اقتصادي

مراقب بازیگران جدید بورس باشید


با رونق گرفتن بازار سرمایه و عبور شاخص از مرز یک میلیون و 800 هزار، هر روز بر اشتیاق شرکت ها برای حضور در این بازار افزوده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری مهر، جام جم نوشت: با رونق گرفتن بازار سرمایه و عبور شاخص از مرز یک میلیون و 800 هزار، هر روز بر اشتیاق شرکت ها برای حضور در این بازار افزوده می شود؛ اشتیاقی که اگر حساب شده و با رعایت همه قوانین و ضوابط باشد بی شک می تواند موجب تعمیق بازار و افزایش حضور شهروندان در بازار سرمایه شود.

شرکت ها عموماً با هدف تأمین مالی یا افزایش سرمایه خود، وارد بورس می شوند تا به وسیله عرضه عمومی سهام خود با استفاده از منابع جدیدی که کسب می کنند یا تولیدات خود را از لحاظ کمی و کیفی ارتقا داده یا از این طریق بدهی های خود را تسویه کنند و با هزینه های کمتری به تولید ادامه دهند.

طبیعی است ورود هر شرکتی به بازار سرمایه، نیازمند وجود شرایطی است که در صورت پاس شدن آنها، آن هم بعد از حسابرسی سازمان بورس مشخص می کند یک شرکت می تواند چه میزان از سهام خود را با چه قیمتی به عنوان عرضه اولیه وارد بورس کند.

موضوعی که عموماً بر اساس دارایی ها، گردش مالی، عملکرد مالیاتی و… این شرکت ها ارزیابی و تعیین می شود؛ بنابراین دو شرط مهم برای حضور در بازار سرمایه را می توان عدم زیان ده بودن شرکت های متقاضی طی سه سال آخر و شفافی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب بازیگران جدید بورس باشید

مراقب بازیگران جدید بورس باشید