مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 11:252020-07-15سياسي

106 گزارش تخلف انتخاباتی به دستگاه قضایی داشتیم


رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 106 گزارش تخلف انتخاباتی به دستگاه قضایی داشتیم که چهار نماینده فعلی هم جزو آن بودند.

- ایسنا/قزوین رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 106 گزارش تخلف انتخاباتی به دستگاه قضایی داشتیم که چهار نماینده فعلی هم جزو آن بودند.

محمدتقی صفری در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز 25 تیر در سالن جلسات دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: قانون اساسی باید منطبق با احکام اسلامی باشد، امروز ترکیب شورای نگهبان به عنوان نهاد دوگانه متشکل از حقوقدانان و فقها است که وظیفه تطبیق قوانین و مصوبات با احکام اسلامی را بر عهده دارند.

وی افزود: ثبات و اختصار قانون اساسی ایجاب می کند که مرجع تفسیر برای آن وجود داشته باشد بنابراین یکی دیگر از وظایف شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی است، نظارت بر انتخابات نیز از دیگر وظایف این شورا است؛ از میان وظایف سه گانه شورای نگهبان، دفاتر استانی فقط وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند بنابراین انتخابات باید درست برگزار شود تا حق حاکمیت مردم به درستی اعمال شود چراکه انتخابات یک حق عمومی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

106 گزارش تخلف انتخاباتی به دستگاه قضایی داشتیم

106 گزارش تخلف انتخاباتی به دستگاه قضایی داشتیم