مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 08:152020-07-15پزشكي

کاربرد تست سرولوژی یا آنتی بادی چیست؟


متخصص عفونی و بیماری های تنفسی می گوید دقیق ترین زمان برای انجام تست سرولوژی کرونا (آنتی بادی)، پایان هفته دوم و ترجیحاً بعد از روز دهم از شروع علائم است.

- ایسنا/بوشهر متخصص عفونی و بیماری های تنفسی می گوید دقیق ترین زمان برای انجام تست سرولوژی کرونا (آنتی بادی)، پایان هفته دوم و ترجیحاً بعد از روز دهم از شروع علائم است.

حسن شفیعی با اشاره به کاربرد تست سرولوژی یا آنتی بادی افزود: آزمایش های سرولوژیکی ویروس کرونا، آنتی بادی هایی را تشخیص می دهند که بدن برای مقابله با ویروس تولید می کند و این آنتی بادی ها در هرکسی که از کووید-19 بهبودیافته باشد وجود دارند.

وی تصریح کرد: عموماً تست خون یا همان سرولوژی (پک آنتی بادی) در هفته های اول مثبت نمی شود، چون فاصله زمانی از زمان ورود ویروس تا تولید آنتی بادی توسط سیستم ایمنی وجود دارد و این تست فقط با شما نشان می دهد که در هفته های گذشته به کرونا مبتلا شده اید یا نه؟ شفیعی گفت: آزمایش آنتی بادی وجود خودِ ویروس را بررسی نمی کند، بلکه به دنبال این است که آیا سیستم ایمنی بدن شما به عفونت پاسخ داده است یا خیر؟ و به دنبال مواد خاصی در خون شماست که به آن آنتی بادی می گویند، زیرا بدن هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید - 19 این مواد را ایجاد می کند متخصص عفونی و بیماری های تنفسی بیمارستان شهید گنجی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاربرد تست سرولوژی یا آنتی بادی چیست؟

کاربرد تست سرولوژی یا آنتی بادی چیست؟