مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 06:262020-07-15اقتصادي

افزایش کیفیت 59 درصدی نشریات علمی بین المللی ایران


سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: بر اساس اطلاعات مستخرج از پایگاه استنادی اسکوپوس در سال 2019 میلادی، اثرگذاری 59 درصد نشریات علمی ایران نسبت به سال 2018 افزایش یافته است.

- سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: بر اساس اطلاعات مستخرج از پایگاه استنادی اسکوپوس در سال 2019 میلادی، اثرگذاری 59 درصد نشریات علمی ایران نسبت به سال 2018 افزایش یافته است.

دکتر محمدجواد دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پایگاه استنادی اسکوپوس هر سال به معرفی معتبرترین نشریات علمی دنیا می پردازد که آخرین فهرست منتشر شده این پایگاه مربوط به سال 2019 است.

این فهرست هنگامی منتشر می شود که دوره و شماره های مجلات علمی دنیا در سال مورد محاسبه تکمیل شده باشد که اخیراً اطلاعات سال 2019 مجلات علمی دنیا در اسکوپوس کامل شده است.

دهقانی گفت: سایت اسکور (CiteScore) شاخصی است که کیفیت نشریات در اسکوپوس براساس آن سنجیده می شود.

شاخص های اس.

جی.

آر (SJR) و اسنیپ (SNIP) نیز از جمله شاخص هایی هستند که برای اندازه گیری میزان کیفیت مجلات علمی در این پایگاه محاسبه می شوند، اما در چند سال اخیر این پایگاه به معرفی شاخص سایت اسکور پرداخته و تقریباً مشابه شاخص ضریب تاثیر است که تفاوت این دو شاخص در سال های مورد بررسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کیفیت 59 درصدی نشریات علمی بین المللی ایران

افزایش کیفیت 59 درصدی نشریات علمی بین المللی ایران