مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 05:452020-07-15اقتصادي

مبارزه با سن غلات در102هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین انجام شد


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری عملیات سمپاشی بر علیه سن غلات در سطح 102 هزار و 800 هکتار از مزارع کشاورزی استان اجرا شد.

- یوسف درخشان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از این میزان سطح مبارزه 33 هزار هکتار در مرحله مادری و 69 هزار و 800 هکتار در مرحله پوره انجام شده است.

به گفته ی وی؛ کل سطح مبارزه در سال جاری 102 هزار و 800 هکتار بوده که نسبت به سال گذشته 8500 هکتار افزایش داشته است.

وی یادآور شد: امسال شروع مبارزه از 29 فروردین ماه سال جاری در شهرستان بویین زهرا آغاز و تا 2 تیر ماه در شهرستان آوج پایان یافت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه؛ سن غلات از آفات مهم و قدیمی مزارع غلات استان به ویژه گندم محسوب می شود گفت: هر ساله بین 60 تا 65 درصد مزارع گندم و جو استان بر علیه این آفت سمپاشی می شوند.

درخشان افزود: خسارت این آفت هم به صورت کمی و کاهش محصول در مرحله سن مادری و هم به صورت کمی و کیفی در مرحله پوره و کاهش خاصیت نانوایی در گندم های بالای 2 درصد سن زدگی است.

وی تصریح کرد: این آفت در صورت عدم کنترل می تواند خسارات زیادی را به کشاورزان و به دولت به عنوان محصول استراتژیک کشور که در صورت عدم خودکفایی مجبور به واردات آن خواهند بود وارد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با سن غلات در102هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین انجام شد

مبارزه با سن غلات در102هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین انجام شد