مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 03:402020-07-15اقتصادي

چرا ریال در هر بحرانی با ریزش مواجه می شود؟


استیو هانکه معتقد است تا زمانی که یک هیات ارزی در ایران تشکیل نشود، بی ثباتی در پول ایران ادامه خواهد داشت.

- در گفت وگوی استاد اقتصاد دانشگاه جان هاپکینز با ایسنا بررسی شد چرا ریال در هر بحرانی با ریزش مواجه می شود؟ استیو هانکه معتقد است تا زمانی که یک هیات ارزی در ایران تشکیل نشود، بی ثباتی در پول ایران ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طی روزهای اخیر نوسانات بازار ارز بار دیگر تشدید شده و ارزش ریال در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح ثبت شده خود رسیده است.

اگر چه در خصوص چرایی این اتفاق نظرات مختلفی بین اقتصاددانان وجود دارد اما سوال اصلی تر این است که چرا ارزش پول ملی در بحران ها دچار ریزش می شود و برای پرهیز از تکرار این اتفاق چه می توان کرد.

در رابطه با وقایع اخیر، استیو هانکه- استاد اقتصاد کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور آمریکا و یکی از متخصصان مطرح جهانی در حوزه هیات های ارزی ( نهادی که وظیفه حفظ برابری ارزش پول ملی در برابر دیگر ارزها را بر عهده دارد) در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دلیل اصلی عملکرد ضعیف ریال را می توان در قابل اتکا نبودن آن جستجو کرد.

بنابر این وقتی مردم احساس کنند که ممکن است شرایط به هر دلیلی بد شود، ترجیح می دهند تا ریال در اختیار خود را به دلار و طلا تبدیل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ریال در هر بحرانی با ریزش مواجه می شود؟

چرا ریال در هر بحرانی با ریزش مواجه می شود؟