مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 03:352020-07-15سياسي

حجت الاسلام مرادی: شورای نگهبان از الکترونیکی شدن انتخابات استقبال می کند


رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان همدان گفت: اگر سلامت و امنیت برگزاری انتخابات و آرای مردم و امکان بررسی و استناد و بازرسی مجدد تضمین شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، 26 تیرماه به عنوان روز شورای نگهبان نامگذاری شده است روزی که این نهاد انقلابی پا به عرصه سیاسی کشور گذاشته است، نهاد شورای نگهبان از جایگاه بسیار خطیری در نظام جمهوری اسلامی برخوردار است و علت اهمیت آن هم در وظایفی است که برعهده این نهاد قرار داده شده است.

در همین راستا گفت وگویی با حجت الاسلام و المسلمین جلال مرادی رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان همدان داشتیم که در ادامه می خوانید.

فارس: ابتدا بفرمایید دلایل تشکیل این نهاد به دستور امام(ره) چه بود؟ مرادی: دلیل تشکیل شورای نگهبان به موارد بسیاری برمی گردد که از جمله آنها می توان به عمل به قرآن کریم و سنت و سیره معصومین(ع) و پایبندی به دین مبین اسلام که مکلف در عمل به احکام اسلام و ترک و حرام دانستن هر عمل مغایر با اسلام است، اشاره کرد.

این دغدغه و رسالت همه علما و فقها در طول تاریخ بعد از غیبت معصوم(ع) بوده که در تاریخ مشروطه منجر به تصویب اصل دوم متمم قانون اساسی مشروطه می شود بنابراین 1286 شمسی مصوب می شود که 5 نفر از فقها ناظر به شرعی بودن همه قوانین و مصوبات باشند، هر چند از سال 1286 تا 1357 عمل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت الاسلام مرادی: شورای نگهبان از الکترونیکی شدن انتخابات استقبال می کند

حجت الاسلام مرادی: شورای نگهبان از الکترونیکی شدن انتخابات استقبال می کند