مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 03:152020-07-14بين الملل

ترامپ: برنامه ای برای گفتگو با «شی» ندارم!


رییس جمهور آمریکا ضمن لغو شرایط ویژه هنگ کنگ؛ چین را از بابت شیوع کرونا در جهان مقصر اعلام کرد و با تکبر مدعی شد که قصدی برای گفتگو با همتای چینی در راستای حل اختلافات ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا رسماً فرمان لغو شرایط (اقتصادی) ویژه برای هنگ کنگ را صادر کرد و مدعی شد: از این پس با هنگ کنگ هم مثل چین رفتار خواهد شد.

این اقدام ترامپ در مخالفت با قانون چینی امنیت هنگ کنگ صورت می گیرد که در آن حق دولت مرکزی پکن برای مقابله با جریان های جدایی طلب هنگ کنگ محفوظ است.

همچنین، وی مصوبه فراحزبی کنگره آمریکا مبنی بر اعمال تحریم علیه برخی مقامات چینی را امضا کرد حال آنکه پکن هم در پاسخ، از حق مقابله به مثل سخن گفت.

علاوه بر همه این اقدامات، ترامپ بار دیگر مدعی شد که چین مسئول کامل پنهانکاری درباره کووید 19 و شیوع آن در سراسر جهان است.

وی در ادامه رقابت با پکن، مدعی شد که قدرت یابی چین، تحول مثبتی برای آمریکا تلقی نمی شود.

ترامپ در نهایت، اظهارات خو را به انتخابات 2020 کشاند و مدعی شد که جو بایدن رقیب دموکرات و باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا، به چین اجازه بهره برداری تجاری از آمریکا و سرقت اسرار این کشور را داده اند حال آنکه وی دیگر اجازه چنین سوء استفاده ای را نمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ: برنامه ای برای گفتگو با «شی» ندارم!

ترامپ: برنامه ای برای گفتگو با «شی» ندارم!