مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 03:152020-07-14بين الملل

حفتر و سراج برای چپاول منابع طبیعی با هم رقابت می کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، یکی از تحلیلگران مغربی، علت درگیری ها در لیبی را نفت این کشور دانست و پیش بینی کرد که طرف های درگیر در لیبی و حامیان منطقه ای آن، - تحلیلگر مغربی با بیان اینکه دولت وفاق ملی و حفتر دو روی یک سکه اند، آن ها را مزدور و دست پرورده قدرت های بیگانه دانست و درباره تبعات جنگ در لیبی هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، یکی از تحلیلگران مغربی، علت درگیری ها در لیبی را نفت این کشور دانست و پیش بینی کرد که طرف های درگیر در لیبی و حامیان منطقه ای آن، تا حذف دیگری خواهند جنگید.

عبدالرحیم التورانی در ابتدا می گوید سطحی نگری است که حوادث لیبی و درگیری ها در این کشور را به درگیری بین سکولاریسم به رهبری ژنرال خلیفه حفتر و اخوانیسم (گرایش به اخوان المسلیمن مصر) به رهبری فایزالسراج ، رییس دولت وفاق ملی لیبی تقلیل دهیم؛ درگیری که مصر، امارات، عربستان سعودی و فرانسه از اولی و ترکیه، قطر و سازمان ملل و تا حدودی مغرب نیز از دومی حمایت می کنند.

این نویسنده مغربی، دو طرف درگیر در لیبی را نه متضاد، بلکه متشابه و دارای پیوند های مشترک بین هم دانست و نوشت که ژنرال حفتر و سراج دو روی سکه ای هستند که با فلز خودکشی سرسختانه برای تصاحب تاج و تخت ساخته شده و برای سیطره بر قدرت و چپاول منابع طبیعی به ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفتر و سراج برای چپاول منابع طبیعی با هم رقابت می کنند

حفتر و سراج برای چپاول منابع طبیعی با هم رقابت می کنند