مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 02:302020-07-14اقتصادي

واردات عطر ممنوع!


به گفته رییس انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، در سال جاری واردات عطر ممنوع شده است، و این در حالی است که 90 درصد عطرهای موجود در بازار وارداتی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، محمدرضا بحیرایی، با اشاره به ممنوعیت واردات فرآورده های آرایشی بهداشتی از سال گذشته، اظهار کرد: بیش از یک سال است که 200 کانتینر محصول آرایشی و بهداشتی در گمرکها دپو شده و با وجود اینکه ثبت سفارش پیش از ممنوعیت واردات انجام شده و پول آن هم از سوی بازرگانان پردلخت شده اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

‏وی ارزش متوسط هر یک از کانتینرها را حدود 500 هزار دلار عنوان کرد و گفت: تاکنون نصف عمر این محصولات رفته، اما باید به این نکته توجه شود که این کالاها در اصل منابع ارزی است که تلف می شود و این اقدامات به مثابه خودتحریمی است.

به گفته نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، کل بازار محصولات آرایشی بهداشتی ایران معادل 250 تا 300 یورو بوده، اما با افزایش قیمت های اخیر و کاهش تقاضا در پی آن این بازار در حال حاضر به 150 میلیون یورو ارز نیاز دارد.

وی افزود: به عبارت دیگر با افزایش نرخ تورم تقاضای محصولات آرایشی و بهداشتی کاهش یافته، اما اگر کالا در بازار باشد حداقل به صورت قاچاق وارد کشور نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات عطر ممنوع!

واردات عطر ممنوع!