مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 02:302020-07-14پزشكي

رعایت بهداشت مواد غذایی مانع انتقال کرونا از طریق غذا می شود


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا در دمای پایین و فریز شده پایدار است بنابراین بهداشت و ایمنی مواد غذایی می تواند از انتقال آن از طریق غذا پیشگیری کند.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا در دمای پایین و فریز شده پایدار است بنابراین بهداشت و ایمنی مواد غذایی می تواند از انتقال آن از طریق غذا پیشگیری کند.

دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا، افزود: با نگهداری غذا در دمای کمتر از پنج درجه سانتی گراد و یا دمای بیشتر از 60 درجه سانتی گراد رشد میکروارگانیسم ها کاهش یافته یا متوقف می شود.

وی ادامه داد: ویروس کرونا در شرایط انجماد بسیار پایدار است و در دمای منفی 20 درجه سانتی گراد تا دو سال می تواند زنده بماند.

دلشاد با بیان اینکه ویروس کرونا در دو نوع سارس (SARS) و مرس (MERS) براساس میزان دما، رطوبت و نور، ماندگاری متفاوتی دارند، گفت: در دمای یخچال که چهار درجه سانتی گراد است، ویروس کرونا می تواند تا 72 ساعت زنده بماند.

دلشاد تاکید کرد: غذای پخته را بیش از دو ساعت در دمای اتاق نگهداری نکنید و غذای پخته و فساد پذیر را بلافاصله ترجیحا تا کمتر از پنج درجه سانتیگراد، سرد کنید همچنین غذا را به مدت طولانی حتی درون یخچال نگهداری نکنید و باقیمانده غذا نباید بیش از سه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت بهداشت مواد غذایی مانع انتقال کرونا از طریق غذا می شود

رعایت بهداشت مواد غذایی مانع انتقال کرونا از طریق غذا می شود