مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 09:552020-07-14اقتصادي

ایران هند را از پروژه خط آهن بندر چابهار کنار گذاشت


4 سال پس از اینکه هند و ایران توافقی برای احداث خط آهن بندر چابهار تا زاهدان هم راستا با مرز افغانستان امضا کردند، دولت ایران به علت تاخیر طرف هندی در تامین بودجه و آغاز پروژه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از دِ هیندو ، پس از 4 سال که هند و ایران توافقی برای احداث خط آهن از بندر چابهار تا زاهدان همراستا با مرز افغانستان امضا کردند، دولت ایران به علت تاخیر طرف هندی در تامین بودجه و آغاز پروژه، تصمیم گرفته است تا احداث این خط آهن را خودش انجام دهد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ایران هفته گذشته، ریل گذاری 628 کیلومتری خط  آهن چابهار-زاهدان را افتتاح کرد که قرار است با عبور از مرز افغانستان به زرنجان متصل شود.

به گفته مقامات، کل پروژه تا مارس 2022 تکمیل خواهد شد و خط اهن ایران بدون کمک هند و با استفاده از 400 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی ایران ساخته خواهد شد.

این روزنامه هندی مدعی است این تحولات به دنبال نهایی شدن سند برنامه 25 ساله جامع همکاری های ایران و چین به ارزش 400 میلیارد دلار صورت گرفته است.

* توافق سه جانبه پروژه خط آهن میان شرکت راه آهن ایران و شرکت دولتی ساخت راه آهن هند مورد گفتگو قرار گرفته بود، بخشی از تعهد هند به توافق سه جانبه میان هند، ایران و افغانستان برای احداث یک مسیر جایگزین به افغا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران هند را از پروژه خط آهن بندر چابهار کنار گذاشت

ایران هند را از پروژه خط آهن بندر چابهار کنار گذاشت