مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 09:452020-07-14پزشكي

بخش پلاسما فرز بهبود یافتگان کووید در مرکز انتقال خون افتتاح شد


با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بخش پلاسما فرز بهبود یافتگان کووید در مرکز انتقال خون بندرعباس به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین فرشیدی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز پلاسما فرز بهبود یافتگان کویید 19 از اهدا کنندگان خون به عنوان همراهان همیشگی انتقال خون ایران یاد کرد و گفت: بهره برداری از بخش پلاسما فرز بهبود یافتگان موجب شده تا سازمان انتقال خون خدمات بیشتری در راه سلامت به هم استانیهای هرمزگانی ارائه کند.

فرشیدی افزود: از شهروندان گرانقدر که مدت 28 روز از زمان رهایی کامل آنها از کووید 19 گذشته و به عنوان بهبودیافتگان کووید 19 هستند، تقاضا می کنیم که به شکرانه ی بازیابی سلامتی شأن و کمک به افراد مبتلا، به مرکز انتقال خون بندرعباس مراجعه و پلاسما اهدا کنند؛ چرا که پادتن ضد ویروسی که در پلاسمای خون بهبود یافتگان موجود است، می تواند در نجات جان بیماران مبتلا مفید و مؤثر واقع گردد.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان نیز نقش بی بدیل سازمان انتقال خون در تأمین، تهیه و توزیع خون سالم را امری اجتناب ناپذیر دانسته و گفت: مراکز انتقال خون با ارائه خدمات رسانی در همه شرایط نقش مهمی در سلامتی افراد نیازمند به خون و فرآورده های خونی دارند و با شروع بیماری کووید، این نقش بسیار مهمتر و حساس تر جلوه گر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش پلاسما فرز بهبود یافتگان کووید در مرکز انتقال خون افتتاح شد

بخش پلاسما فرز بهبود یافتگان کووید در مرکز انتقال خون افتتاح شد