مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 08:502020-07-14فرهنگي

نکوداشت یدالله طارمی در شب شعر “بهار نارنج”


رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: شب شعر بهار نارنج با محوریت نکوداشت زنده یاد یدالله طارمی شاعر فقید شیرازی پنجشنبه 26 تیرماه ساعت 18 برگزار می شود.

- ایسنا/فارس رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: شب شعر بهار نارنج با محوریت نکوداشت زنده یاد یدالله طارمی شاعر فقید شیرازی پنجشنبه 26 تیرماه ساعت 18 برگزار می شود.

مرتضی جعفری سه شنبه 24 تیر در جمع خبرنگاران گفت: زنده یاد یدالله طارمی در حفظ لهجه شیرازی به عنوان یکی از استوانه های هویتی این شهر با وارد کردن آن به عرصه شعر فخیم، پس از زنده یاد بیژن سمندر، نقش بسیار تعیین کننده ای داشته است و فقدانش، ضایعه ای بزرگ برای جامعه ی ادبی شیراز محسوب می شود.

او افزود: لهجه شیرازی با وجود تمام ظرافت ها و جایگاه هویتی در چند دهه اخیر دچار آسیب های جدی شده بود که ورود آن به شعر و خلق اشعار فولکلور، توانست این لهجه را تا حد زیادی از ورطه زوال و اضمحلال نجات دهد.

معاون شهرداری شیراز با اشاره به نقش یدالله طارمی در پرورش نسل جوان شاعران بومی سرای شیراز، گفت: این شاعر فقید افزون بر سرودن سه دفتر شعر نسیم دلگشا ، شمیم نسترن و بهار نارنج ، با راه اندازی انجمن شعری در مرکز شیراز شناسی، بسیاری از شاعران را به سرودن شعر گویشی ترغیب کرد و حتی انگیزه راه اندازی انجمن های ادبی گویش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکوداشت یدالله طارمی در شب شعر “بهار نارنج”

نکوداشت یدالله طارمی در شب شعر “بهار نارنج”