مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 08:002020-07-14اقتصادي

ایران هم تولیدکننده آناناس شد


رییس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت: با به نتیجه رسیدن تحقیقات سه ساله این پژوهشکده، ایران از امسال تولیدکننده آناناس خواهد بود.

- ایسنا/مرکزی رییس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت: با به نتیجه رسیدن تحقیقات سه ساله این پژوهشکده، ایران از امسال تولیدکننده آناناس خواهد بود.

دکتر محمدرضا شفیعی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نتیجه بخش بودن تحقیقات پژوهشکده ملی گل و گیاه در خصوص تولید آناناس در ایران بیان کرد: ایران در مصرف آناناس کشوری کاملا وابسته است و سالانه 20 میلیون دلار واردات آناناس به کشور انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه آناناس وارداتی به کشور کیفیت لازم را ندارد و چون نارس چیده می شود در مقصد(ایران) به صورت کامل نمی رسد و در نهایت آناناس مصرفی با کیفیت اصلی فاصله دارد، گفت: به جهت امکان کشت محصولات متنوع در مناطقی همچون چابهار، وزارت جهادکشاورزی از سال 96 رقم جدیدMD2 را به تعداد پنج هزار بوته از هندوستان وارد کشور کرد که بخشی از این بوته ها به پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی جهت انجام تحقیقات ارائه شد.

شفیعی اظهار کرد: هزار بوته به پژوهشکده داده شد که بر موضوعاتی همچون بستر کشت، تغذیه آناناس برای افزایش کیفیت و کمیت آن کارهای تحقیقاتی انجام شود و پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی تنها مجموعه ای بود که در این رابط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران هم تولیدکننده آناناس شد

ایران هم تولیدکننده آناناس شد