مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 07:302020-07-14پزشكي

علم زمانی ثمربخش است که تبدیل به ثروت شود


یک دانشجوی فعال بیوتکنولوژی پزشکی گفت: علم و دانش زمانی ثمربخش خواهد بود که دانش تبدیل به فناوری شده و از آن تولید ثروت شود.

- ایسنا/اردبیل یک دانشجوی فعال بیوتکنولوژی پزشکی گفت: علم و دانش زمانی ثمربخش خواهد بود که دانش تبدیل به فناوری شده و از آن تولید ثروت شود.

حسین رحیمی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: شیوع بیماری COVID-19 در جهان، بیش از هر چیزی اهمیت و رسالت رشته بیوتکنولوژی پزشکی را در سرتاسرجهان نشان داد و گامهای مهمی در جهت ساخت کیت های تشخیصی و واکسن در جهان و در کشورمان برداشته شد.

رحیمی با بیان اینکه اگر بخواهیم یک تعریف ساده از رشته بیوتکنولوژی پزشکی داشته باشیم، استفاده از سیستمهای زیستی در جهت بهبود زندگی و حل مشکلات بشر است، افزود: به عبارت دقیق تر بیوتکنولوژی یک رشته مادر بوده و طیف گستردهای از دانش و تکنولوژیها را در بر میگیرد که از زیست شناسی پایه گرفته تا مهندسی ژنوم در جهت تشخیص و درمان انواع مختلفی از بیماری ها، ساخت انواع داروها و واکسن های نوترکیب و جدید، آنتی بادی های نوترکیب، ساخت کیت های تشخیصی و طیف وسیعی از مواد آزمایشی و غیره را در بر می گیرد.

وی اضافه کرد: یک دانش آموخته بیوتکنولوژی پزشکی نباید تنها امیدش به استخدام باشد و باید دانش آموختگان این رشته در مسیر تحقیقاتی و تشخیصی صحیحی قرار داده شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علم زمانی ثمربخش است که تبدیل به ثروت شود

علم زمانی ثمربخش است که تبدیل به ثروت شود