مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 06:352020-07-14اقتصادي

فاز نخست سامانه «هشدار سیل» امسال افتتاح می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، سحر تاج بخش صبح امروز در بدو ورود به خراسان شمالی با اشاره به موضوع سفر خود اظهار کرد: کلنگ زنی ساختمان ایستگاه هواشناسی و بازدید از تمام ایستگاه های موجود در خراسان شمالی برنامه حضور در این استان است.

وی با اشاره به یکی از برنامه های اصلی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر توسعه هواشناسی کاربردی در حوزه های مختلف تصریح کرد: این بخش در حوزه کشاورزی معروف به تهک است که طی سالیان اخیر در حال انجام بوده اما به روزرسانی خدمات در بخش های کشاورزی و همچنین گسترش هواشناسی کاربردی در حوزه صنعت و هوانوردی در دستور کار است.

رییس سازمان هواشناسی کشور همچنین موضوع تغییر اقلیم را ازجمله موضوعات موردتوجه در مطالعات هواشناسی دانست و گفت: رخ داد پدیده های جوی طی سالیان اخیر به صورت های مختلف همچون بارش های شدید، سیلاب ها، طوفان های گردوخاک و تغییرات قابل ملاحظه دما نشان از تغییر اقلیم دارد که باید بررسی های لازم انجام شود.

وی توسعه شبکه دیدبانی هواشناسی کشور را از جمله بسترهای بررسی تغییر اقلیم برشمرد و افزود: تقویت سامانه های هشدار مخاطرات براساس تکالیف قانونی مدیریت بحران و توسعه این امر نیازمند حمایت های دولتی است تا اقدام به توسعه و به روزرسانی تجهیزات انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز نخست سامانه «هشدار سیل» امسال افتتاح می شود

فاز نخست سامانه «هشدار سیل» امسال افتتاح می شود