مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 06:352020-07-14پزشكي

کرونا به «هیچ کسی» رحم نمی کند/ نوجوانان و جوانان کووید 19 را جدی بگیرند


مدیرگروه کنترل بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: نوجوانان و جوانان به حساب اینکه سیستم ایمنی قوی دارند به بیماری کرونا ویروس نگاه نکنند، - سارا شاه آبادی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص بیماری کرونا ویروس، اظهار داشت: بیماری کرونا یک بیماری تفسی است که اصلی ترین راه انتقال آن از طریق ترشحات و قطرات تنفسی فرد بیمار است.

وی تنها راهکار موجود برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را در استفاده از ماسک توصیف کرد و گفت: استفاده از یک حائل برای در امان ماندن از ترشحات تنفسی دیگران در قدم اول پیشگیری از بیماری کرونا ویروس باید مدنظر باشد.

مدیر گروه کنترل بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه ادامه داد: باید این تصور را داشت که تمامی افراد اطراف ما ناقل بیماری کرونا ویروس هستند، از این رو علاوه بر استفاده از ماسک باید همواره فاصله گذاری اجتماعی و شست وشوی مکرر دست ها فراموش نشود.

وی از مردم خواست استفاده بی رویه از مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح نداشته باشند و افزود: در جایی که آب و صابون در دسترس نبود می توان از الکل 70 درصد برای ضدعفونی دست ها استفاده کرد و در استفاده از وایتکس و مواد ضدعفونی سطوح نیز دقت داشته باشید چرا که گازهای متصاعد شده از این مواد خود به شدت به ریه آسیب وارد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا به «هیچ کسی» رحم نمی کند/ نوجوانان و جوانان کووید 19 را جدی بگیرند

کرونا به «هیچ کسی» رحم نمی کند/ نوجوانان و جوانان کووید 19 را جدی بگیرند