مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 06:052020-07-14سياسي

5G به آخرین مرحله فاز آزمایشی رسید/ امکان مشارکت فعال استارت آپها


مجری طرح پایلوت 5G با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز آزمایشی این طرح آخرین مراحل راه اندازی را طی می کند، از مراکز تحقیقاتی و شرکتهای دانش بنیان و استارت آپی برای مشارکت در پروژه 5G دعوت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، مهدی فسنقری درباره اهداف راه اندازی پایلوت نسل پنجم ارتباطات (5G) در پژوهشگاه ICT گفت: از جمله مهم ترین اقدامات درگذر از نسل های مختلف ارتباطات سیار به نسل های نوین، اجرای پایلوت به صورت محدود و سپس پیاده سازی آن در سطح وسیع است.

در حال حاضر تعداد محدودی از کشورها، شبکه نسل پنجم شبکه ارتباطی را اجرا کرده اند اما بیشتر کشورها در حال پیاده سازی یا اجرای پایلوت آن هستند.

وی با اشاره به ویژگی های اصلی نسل پنجم شبکه ارتباطی گفت: کاهش تأخیر، ظرفیت بالای دسترسی، قابلیت اطمینان بسیار بالا، ارتقا ارتباطات موبایل پهن باند و قابلیت اتصال و ارتباط اشیا در سطح بسیار وسیع از جمله ویژگی های نسل پنج ارتباطی است که این فناوری نوین ارتباطی را به عنوان یک فناوری تحول ساز که سایر جنبه های فناوری را نیز متحول می کند مطرح ساخته است.

مجری طرح پایلوت 5G در پژوهشگاه ارتباطات ادامه داد: با توجه به تصویب طرح کلان نسل پنجم شبکه ارتباطی در پژوهشگاه در بهار سال جاری، برنامه ریزی برای بهره مندی همه جانبه از تمام ظرفیت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5G به آخرین مرحله فاز آزمایشی رسید/ امکان مشارکت فعال استارت آپها

5G به آخرین مرحله فاز آزمایشی رسید/ امکان مشارکت فعال استارت آپها