مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 05:352020-07-14بين الملل

نگرانی آمریکا از همکاری ایران و چین قابل درک است


نگرانی های آمریکا از همکاری ها میان ایران و چین قابل درک است چرا که آنها از یکطرف به دنبال فشار بر ایران و محدود کردن منابع ارزی ما هستند و اگر احساس کنند در برخی قراردادها تحریم های آنها خنثی می شود عصبانی می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، رامین مهمانپرست، سخنگوی اسبق وزارت خارجه یادداشتی را در روزنامه جام جم منتشر کرده است که مهمترین بخش های آن در ادامه آمده است.

چین یکی از قدرت های بزرگ اقتصادی دنیا است.

چین با روندی که طی می کند به زودی قدرت اول اقتصادی دنیا می شود بنابراین طبیعی است که بخواهیم برای همکاری بلندمدت با چنین قدرتی برنامه هایمان را تنظیم کنیم.

آمادگی چین برای همکاری بلند مدت با ایران از این جهت قابل ملاحظه است که در شرایطی قرار داریم که برای زیرساخت های بزرگ اقتصادی کشور نیاز به همکاری با قدرت های تاثیرگذار داریم، زیرا آمریکا فشار حداکثری را در دستور کار دارد و کشورهای مختلف را برای عدم همکاری با ایران تحت فشار گذاشته و در زمینه فروش نفت و درآمدهای ارزی کشورمان اختلال به وجود آورده است.

بنابراین اگر بتوانیم در همکاری بلندمدت با چین نسبت به فروش نفت خود در مقابل سرمایه گذاری در زیر ساخت های اصلی کشور به توافق برسیم این اتفاق می تواند کاملا توجیه داشته و برای آینده و رشد کشور در زمینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی آمریکا از همکاری ایران و چین قابل درک است

نگرانی آمریکا از همکاری ایران و چین قابل درک است