مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 05:252020-07-14فناوري

اجرای پایلوت 5G گام نخست توسعه نسل پنجم ارتباطی


مجری طرح پایلوت 5G در پژوهشگاه ارتباطات، اجرای پایلوت نسل پنجم ارتباطی را اولین گام دستیابی به بستر توسعه و آزمون نسل پنجم شبکه ارتباطی در کشور دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی فسنقری، معاون پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات،اجرای پایلوت نسل پنجم ارتباطی را اولین گام دستیابی به بستر توسعه و آزمون نسل پنجم شبکه ارتباطی در کشور دانست.

وی درباره اهداف راه اندازی پیلوت نسل پنج ارتباطات در پژوهشگاه ارتباطات گفت: ازجمله مهم ترین اقدامات درگذر از نسل های مختلف ارتباطات سیار به نسل های نوین، اجرای پایلوت به صورت محدود و سپس پیاده سازی آن در سطح وسیع است.

در حال حاضر تعداد محدودی از کشورها، شبکه نسل پنجم شبکه ارتباطی را اجرا کرده اند اما بیشتر کشورها در حال پیاده سازی یا اجرای پایلوت آن هستند.

فسنقری با اشاره به ویژگی های اصلی نسل پنجم شبکه ارتباطی گفت: کاهش تأخیر، ظرفیت بالای دسترسی، قابلیت اطمینان بسیار بالا، ارتقا ارتباطات موبایل پهن باند و قابلیت اتصال و ارتباط اشیا در سطح بسیار وسیع ازجمله ویژگی های نسل پنج ارتباطی است که این فناوری نوین ارتباطی را به عنوان یک فناوری تحول ساز که سایر جنبه های فناوری را نیز متحول می کند مطرح ساخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پایلوت 5G گام نخست توسعه نسل پنجم ارتباطی

اجرای پایلوت 5G گام نخست توسعه نسل پنجم ارتباطی