مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 04:452020-07-14اقتصادي

کمبود 3 هزار ایستگاه هواشناسی در کشور برای رسیدن به استانداردها


اکنون حدود 3 هزار ایستگاه هواشناسی در کشور وجود دارد اما برای رسیدن به استانداردهای بین المللی باید این عدد دو برابر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سحر تاج بخش صبح امروز در جمع خبرنگاران در محل فرودگاه بجنورد اظهار کرد: طی سفر به خراسان شمالی، ضمن بازدید از ایستگاه فرودگاهی استان، کلنگ زنی ساختمان ایستگاه هواشناسی بجنورد را در دستور کار داریم.

رییس سازمان هواشناسی کشور توسعه هواشناسی کاربردی را یکی از اصلی ترین اهداف این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه های صنعت، هوا نوردی و کشاورزی این مسئله مورد تاکید است.

وی افزود: امروز تغییرات اقلیمی که پیامدهای آن در دنیا نیز قابل مشاهده است، یکی از دغدغه های ماست لذا برای اینکه بتوانیم پیش بینی های دقیق تری از حوادث آب و هوایی مانند بارش های سیل آسا و یا خشکسالی داشته باشیم نیاز است شبکه دیدبانی خودمان را گسترش دهیم.

تاج بخش فاصله امکانات کشور در حوزه دیدبانی را با استانداردهای بین المللی را قابل توجه دانست و بیان کرد: فرآیندهای توسعه ای یکباره حاصل نمی شود و باید پله به پله به این سمت حرکت کنیم.

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: اکنون حدود 3 هزار ایستگاه هواشناسی در کشور وجود دارد اما برای رسیدن به استانداردهای بین المللی باید این عدد دو برابر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود 3 هزار ایستگاه هواشناسی در کشور برای رسیدن به استانداردها

کمبود 3 هزار ایستگاه هواشناسی در کشور برای رسیدن به استانداردها