مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 04:052020-07-14پزشكي

موردی از شیوع «تب کریمه کنگو» در لرستان گزارش نشده است


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی لرستان گفت: تا به امروز موردی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در لرستان گزارش نشده است با این وجود واحدهای نظارتی دامپزشکی استان در مناطقی که سابقه این بیماری را داشته اند در حال بازرسی هستند.

- احسان سلیمانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد گزارش هایی در استان های مجاور مبنی بر شیوع بیماری کریمه کنگو هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا به امروز موردی از این بیماری در لرستان گزارش نشده است، افزود: با وجود گزارش نشدن این بیماری در استان واحدهای نظارتی دامپزشکی در مناطقی که سابقه این بیماری را داشته در حال بازرسی هستند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی لرستان بیان کرد: از ابتدای امسال در راستای مبارزه با انگل دام ها سه هزار لیتر سم در استان به دامداران اختصاص داده شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه دامپزشکی لرستان سالانه برای دامداران لرستانی کلاس های توجیهی زیادی برگزار می کند، تصریح کرد: همین عامل باعث کاهش شیوع بیماری های واگیردار در لرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز در جهان گزارشی مبنی بر انتقال بیماری کرونا از دام به انسان گزارش نشده بلکه تنها در سایت سازمان بهداشتی دو عدد سگ به بیماری کرونا مبتلا شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از شیوع «تب کریمه کنگو» در لرستان گزارش نشده است

موردی از شیوع «تب کریمه کنگو» در لرستان گزارش نشده است