مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 03:152020-07-13بين الملل

تاکید گوترش بر برقراری آتش بس فوری میان ارمنستان-جمهوری آذربایجان


سخنگوی سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) گفت، آنتونیو گوترش خواستار توقف فوری خصومت ها در مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان و تنش زدایی است.

- سخنگوی سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) گفت، آنتونیو گوترش خواستار توقف فوری خصومت ها در مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان و تنش زدایی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استفان دوجاریک در بیانیه ای گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل عمیقا از شنیدن گزارش هایی از تبادل آتش از جمله استفاده از تسلیحات سنگین در امتداد مرز بین المللی ارمنستان و جمهوری آذربایجان که ظاهرا تلفاتی داشته است، نگران شده است.

دبیرکل سازمان ملل بر توقف فوری درگیری تاکید دارد و از تمام طرف ها می خواهد تا گام هایی در راستای تنش زدایی وضعیت و خویشتنداری از بیان لفاظی تحریک آمیز بردارند.

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت، گوترش حمایت کامل خود را از تلاش های سازمان امنیت و همکاری در اروپا برای رسیدگی به این وضعیت خطرناک و یافتن یک راهکار مسالمت آمیز و مذاکره شده برای پایان یافتن درگیری ناگورنو-قره باغ اعلام می کند.

اخباری از درگیری ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان از یکشنبه آغاز شد و ایروان و باکو یکدیگر را به آغاز درگیری در امتداد خط تماس میان استان تاووش ارمنستان و منطقه تووز جمهوری آذربایجان متهم می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید گوترش بر برقراری آتش بس فوری میان ارمنستان-جمهوری آذربایجان

تاکید گوترش بر برقراری آتش بس فوری میان ارمنستان-جمهوری آذربایجان