مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 02:552020-07-13اقتصادي

پازل تورم 22 درصدی چگونه کامل می شود؟


بانک مرکزی در حالی تورم هدف را 22 درصد اعلام کرده که نقدینگی در سه ماهه ابتدایی سال به بیش از 2600 هزار میلیارد تومان رسیده و افزایش چشم گیر قیمت ها نشانی از کاهش تورم نداشت، - بانک مرکزی در حالی تورم هدف را 22 درصد اعلام کرده که نقدینگی در سه ماهه ابتدایی سال به بیش از 2600 هزار میلیارد تومان رسیده و افزایش چشم گیر قیمت ها نشانی از کاهش تورم نداشت، اما با این حال کارشناسان اقتصادی به تحقق تورم 22 درصدی برای اقتصاد ایران خوشبینانه نگاه می کنند و رسیدن به آن را مشروط و ملزم به یکسری موارد می دانند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اوایل خردادماه بود که رییس کل بانک مرکزی از آمادگی این بانک برای اجرای سیاست هدف گذاری تورم خبر داد تا اینکه پس از چند روز نرخ تورم هدف برای یکسال آینده 22 درصد اعلام شد.

با اجرای این سیاست تغییراتی در عملکرد بانک مرکزی صورت می گیرد که می توان به تاثیرگذاری سیاست پولی در بلند مدت تنها بر نرخ تورم، حفظ تورم در سطحی پایین و پایدار برای رسیدن به اهداف کلان اقتصادی و در آخر امکان اعلام مقاصدشان به مردم و اعمال پاسخگویی و انضباط بر بانک مرکزی اشاره کرد.

در این بین آنچه اهمیت دارد این است که آیا اقتصاد ایران با کاهش 12 درصدی به تورم 22 درصدی می رسد و تحقق این تورم هدف به چه چیزهای نیاز دارد؟ عده ای از کارشناسان اقتصادی به این سوال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پازل تورم 22 درصدی چگونه کامل می شود؟

پازل تورم 22 درصدی چگونه کامل می شود؟