مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 02:502020-07-13سياسي

احتمال انتقال هوابرد کرونا در محیط های بسته


عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه افراد عادی از ماسک فیلتردار استفاده نکنند، امکان و چگونگی انتقال ویروس کرونا از طریق هوابرد را تشریح کرد.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر استفاده از ماسک به عنوان یکی از بهترین حربه‌های پیشگیری از ابتلا به کووید 19، موثر است، گفت: به دلیل بازگشایی‌هایی که در کشور اتفاق افتاده است، فاصله‌گذاری اجتماعی آن گونه که لازم است محقق نمی‌شود؛ برخی از مردم به آن معتقد نیستند و برخی دیگر نیز حوصله‌ رعایت این موضوع را ندارند؛ از این رو زدن ماسک به اولویت جدی ما تبدیل شده است.

وی افزود: این روزها ماسک‌ها شامل دو دسته فیلتردار و بدون فیلتر استفاده می‌شوند که خود ماسک‌های بدون فیلتر به دو دسته ماسک‌های خانگی و ماسک‌های طبی تقسیم می‌شوند.

ماسک‌های بدون فیلتر عمدتا برای استفاده همه مردم مناسب است، اما ماسک‌های فیلتردار باید توسط کادر درمان در تماس با بیماران مبتلا به کووید19 استفاده شود.

چرا نباید ماسک فیلتردار بزنیم؟ مردانی ادامه داد: در صورتی که ماسک‌های فیلتردار توسط افراد علامت‌دار استفاده شود، ویروس در پشت سوپاپ ماسک جمع می‌شود و زمانی که سوپاپ باز شود تعداد زیادی ویروس خارج می‌شود که برای افراد در سطح جامعه مضر اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال انتقال هوابرد کرونا در محیط های بسته

احتمال انتقال هوابرد کرونا در محیط های بسته