مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 02:302020-07-13پزشكي

در دسترس بودن مواد مخدر از علت های اعتیاد نوجوانان است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: یکی از علل روی آوردن نوجوانان به مواد مخدر و روانگردان این است که مواد مخدر در دسترس آن هاست و به سهولت به دست می آورند.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: یکی از علل روی آوردن نوجوانان به مواد مخدر و روانگردان این است که مواد مخدر در دسترس آن هاست و به سهولت به دست می آورند.

دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا، درخصوص علل آسیب پذیری نوجوانان در مقابل اعتیاد اظهار کرد: نوجوانان به خاطر خصوصیات نوجوانی بسیار آسیب پذیر هستند و نسبت به دنیای رو به گسترشی که در آن زندگی می کنند کنجکاوترند.

وی بیان کرد: نوجوانان جستجوگر به هرکجا سر می کشند، اگر در مسیر راه هایی گشوده شوند که لذت و بی خبری در آن ها وجود داشته باشد، آن ها به سرعت جذب آن راه ها می شوند.

دلشاد تصریح کرد: زمینه های انحراف و بزهکاری اجتماعی به شکل بالقوه در نوجوانان وجود دارد و چنانچه محیط برای آن ها مساعد نباشد به انحراف کشیده شده و در دام اعتیاد گرفتار می شود.

وی با اشاره به مهمترین علل گرایش نوجوانان به مواد مخدر و روانگردان، گفت: درصد بالایی از نوجوانان مصرف کننده مواد مخدر و روانگردان، اظهار داشتند که می تواند به سهولت مواد مورد نیازشان را به دست بیاورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دسترس بودن مواد مخدر از علت های اعتیاد نوجوانان است

در دسترس بودن مواد مخدر از علت های اعتیاد نوجوانان است