مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 17:052020-07-13بين الملل

عضو پارلمان عراق بر اهمیت واردات برق از ایران تاکید کرد


عضو پارلمان عراق بر اهمیت واردات برق از ایران به عراق تاکید کرد و گفت که اجرایی شدن قراردادهای شرکت های آلمانی و آمریکایی برای تولید برق اصلا به صرفه نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، علی العبودی عضو کمیته انرژی در پارلمان عراق  بر نقش مهم ایران در تولید یک سوم از حجم کل انرژی تولیدی این کشور تاکید کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم ، العبودی در اظهاراتی تلویزیونی گفت: عراق در حال حاضر بیش از هجده هزار مگاوات برق تولید می کند، 1200 مگاوات برق از ایران وارد می کند و از طریق خطوط لوله گازی که از ایران می آید، 5200 مگاوات دیگر برق تولید می شود، آن وقت تصور کنید اگر واردات برق از ایران متوقف شود چه اتفاقی خواهد افتاد .

وی  اجرایی شدن قراردادهای شرکت آلمانی زیمنس و و شرکت آمریکایی جنرال الکتریک را که در دوره دولت های قبلی عراق به امضا رسیده است، دشوار خواند و گفت: وزارت برق قادر به تامین حقوق کارکنان خود نیست چه برسد به اینکه بخواهد پول هایی را برای اجرایی شدن این قراردادها هزینه کند .

این عضو پارلمان عراق ادغام دو وزارتخانه برق و نفت عراق و تبدیل آن به وزارت انرژی را خواستار شد و گفت که این اقدام سردرگمی در تامین سوخت و مشکلات مالی مربوط به آن را پایان می دهد، چرا که در حال حاضر وزارت برق، بیش از 14 میلیارد دلار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو پارلمان عراق بر اهمیت واردات برق از ایران تاکید کرد

عضو پارلمان عراق بر اهمیت واردات برق از ایران تاکید کرد