مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 13:452020-07-13اقتصادي

آلومینا در سراشیبی ناگهانی خصوصی سازی! / تدبیر دولت در «سال آخر»


مجتمع آلومینا ایران وقع در شهرستان جاجرم از توابع خراسان شمالی پس از خروج از لیست واگذاری به بخش خصوصی، ناگهان طی اقدامی 17 درصد سهامش از سوی هیات دولت به تأمین اجتماعی واگذار می شود و عملاً در مسیر خصوصی سازی قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد مجموعه آلومینا ایران واقع در شهرستان جاجرم از توابع استان خراسان شمالی ازجمله کارخانجات قدیمی و معدود این استان در عرصه صنعت است که به توانسته بار بسیاری از مشکلات در حوزه آلومینیوم کشور را به دوش به کشد و نیازهای بخش عظیمی از صنایع را با تولید آلومینا رفع کند.

این مجموعه طی سالیان گذشته همواره در صف واگذاری به بخش خصوصی قرار می گرفت که با تلاش و پیگیری های مسئولان استانی در سطح کشور از این اقدام ممانعت به عمل می آمد.

آغاز مسیر واگذاری به بخش خصوصی شاید به توان آغاز این فرآیند واگذاری را از این خبر دانست؛ قرار است تعداد 104 میلیون و 988 هزار و 221 سهم معادل 51 درصد از سهام شرکت آلومینای ایران به وکالت از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در روز چهارشنبه 22 مرداد 93 در بازار سوم فرابورس عرضه شود.

این میزان سهام باقیمت کل پایه 6 هزار و 98 میلیارد و 79 میلیون و 710 هزار و 32 ریال به صورت 30 درصد نقد و بقیه اقساط سه ساله با نرخ 15 درصد روی میز فروش می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلومینا در سراشیبی ناگهانی خصوصی سازی! / تدبیر دولت در «سال آخر»

آلومینا در سراشیبی ناگهانی خصوصی سازی! / تدبیر دولت در «سال آخر»