مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 11:452020-07-13سياسي

حضور 10 هزار فرزند بی سرپرست در کشور


رییس سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به طرح جامع حمایت از فرایند مستقل شدن فرزندان تحت پوشش این سازمان، از حضور 10 هزار فرزند بی‌سرپرست در کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وحید قبادی دانا در نشست شورای مشورتی فرزندان بهزیستی با اشاره به اینکه 26 هزار نفر از فرزندان بهزیستی در سراسر کشور حضور دارند که حدود 16 هزار نفر آنان در خانواده‌های جایگزین زندگی می‌کنند، گفت: 10 هزار نفر دیگر نیز در 33 شیرخوارگاه و 550 مرکز شبه خانواده حضور دارند.

وی با بیان اینکه در 9 سال اخیر 10 هزار کودک به خانواده‌های دارای شرایط مناسب واگذار شده‌اند، اظهارکرد: از طرح جامع حمایت از فرایند مستقل شدن فرزندان بالای 18 سال بهزیستی نیز رونمایی شده است.

این طرح شامل کمیسیون اشتغال، مسکن، ‌تحصیل، ازدواج، سلامت، ساختار اجتماعی و .

است.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اینکه وقتی سازمان بهزیستی تشکیل شد، عمده فرزندان در آسایشگاه‌ها حضور داشتند، اظهار کرد: اما طی این سال‌ها تلاش شد فرزندان دارای سرپرست غیر موثر به فرزندخواندگی بروند.

قبادی دانا ادامه داد: در سال‌های اخیر تلاش شد تا فرزندخواندگی تسهیل شود، همچنین در مواردی که این امکان فراهم نیست کوشیده‌ایم تا شرایط نگهداری در بهزیستی هم شبیه نگهداری در خانواده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور 10 هزار فرزند بی سرپرست در کشور

حضور 10 هزار فرزند بی سرپرست در کشور