مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 10:452020-07-13اجتماعي

شناسایی 570 کودک کار و خیابان در لرستان/ برای 217 کودک مستمری برقرار شد


مدیرکل بهزیستی لرستان از شناسایی بیش از 570 کودک کار و خیابان در این استان خبر داد و گفت: برای 217 کودک مستمری 108 هزار تومانی برقرار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کرم یاری امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به مسئله کودکان کار و خیابانی اظهار داشت: متولی مسئله کودکان کار دستگاه است که یکی از این نهادها بهزیستی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا مراکز شبه خانواده ای از سوی بهزیستی ایجاد شده اند که می توان در این مراکز کودکان را نگهداری کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه متولی مسئله کودکان خیابانی بهزیستی است، تصریح کرد: کودک کار به کودکان زیر 15 تا 18 سال گفته می شود که مدتی از 24 ساعت را در کارگاه ها، کارخانه ها و یا معابر عمومی مشغول به کسب درآمد هستند، این در حالیست که این کودکان باید در مدرسه مشغول تحصیل و فعالیت ها و بازی های مختص به سن خود باشند.

یاری با اشاره به اینکه کودکان کار عمدتاً از خانواده های ضعیفی هستند و یا پدر و مادر معتاد دارند، گفت: 570 تا 580 کودک کار و خیابانی در لرستان شناسایی شده که 217 نفر از آنها تحت پوشش بهزیستی هستند و ماهانه مستمری 108 هزار تومانی دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه کودک خیابانی به کودکانی گفته می شود که از خانواده فرار کرده و 24 ساعت روز را در خیابان ها هستند، تصریح کرد: خان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 570 کودک کار و خیابان در لرستان/ برای 217 کودک مستمری برقرار شد

شناسایی 570 کودک کار و خیابان در لرستان/ برای 217 کودک مستمری برقرار شد