مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 09:002020-07-13اقتصادي

خطر انقراض کوسه ها در ایران


یک استاد ماهی شناس با اشاره به آمار رسمی صید سالانه 10 هزار تن کوسه ماهی در آب های ایران از لزوم تدوین برنامه اقدام ملی برای حفط این گونه ارزشمند سخن گفت.

- ، کوسه ماهیان از رده ماهیان غضروفی اند که قدمت پیدایش آنها بر روی زمین به حدود 400 میلیون سال قبل باز می گردد و بیش از 450 گونه زنده از آنها تا به حال توصیف شده است.

46 گونه کوسه ماهی در آب های ایران زندگی می کنند کوسه ماهیان مدت های طولانی از نظر انسان به عنوان موجودات کم ارزش به حساب آمده اند ما به واقع این طور نیست.

بیشتر آنها شکارچیانی هستند که از بی مهرگان بزرگ و ماهیان تغذیه می کنند و بدین سبب نقش اساسی در حفظ ها زنجیره غذایی و تعادل زیستی در دریا را نمایند ایفا می کنند.

به مناسب روز 24 تیرماه روز آگاهی از کوسه ها به سراغ صابر وطن دوست، عضو هیأت علمی دانشگاه و نایب رییس انجمن ماهی شناسی ایران رفتیم تا از گونه های کوسه ماهیان ایران بیشتر بدانیم.

وی با اشاره به اینکه کوسه ماهیان ایران در آب های جنوبی کشورمان (خلیج فارس و دریای عمان) پراکنش دارند و بر طبق بررسی های محققین اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) حدود 46 گونه از آنها در آب های کشورمان گزارش شده اند.

گفت: متأسفانه کوسه ها از گذشته نه چندان دور به علت سودجویی استفاده از گوشت، روغن سرشار از ویتامین، باله ها، پوست، دندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر انقراض کوسه ها در ایران

خطر انقراض کوسه ها در ایران