مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 09:002020-07-13پزشكي

افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه در زنان سیگاری


یک متخصص سرطان شناس (آنکولوژیست) گفت، مصرف سیگار در زنان باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها خواهد شد.

- ، مرضیه السادات ناصری روز دوشنبه افزود: سیگار دارای ترکیبات مواد شیمیایی است که جذب بدن شده و سلامت زنان را به خطر می اندازد.

وی با بیان اینکه استفاده از هورمون درمانی (به عنوان برای مشکلات یائسگی) باعث بروز سرطان سینه می شود، اظهار داشت: در حالی که هورمون درمانی برای سلامت استخوان ها خوب است نباید در این نوع درمان زیاده روی شود و نوشیدن الکل ممکن است میزان هورمون های زنانه را تغییر دهد و باعث بروز سرطان سینه شود.

ناصری با اشاره به رشد 6 درصدی سرطان سینه طی سال گذشته در کشور ادامه داد: آگاه سازی درباره عوامل ایجاد و ابعاد مختلف سرطان سینه و پیشگیری از ابتلا به آن امری مهم است زیرا مصرف سیگار و یا سایر عوامل محیطی غیر از وراثت که حدود 5 تا 10 درصد از این سرطان با جهش های ژن منتقل شده از نسل های یک خانواده مرتبط هستند، سلامت زنان ایرانی را به خطر انداخته است.

این پزشک تصریح کرد: سرطان سینه شایع ترین سرطان بین زنان ایرانی است و شایع ترین مرگ ناشی از سرطان، مربوط به این نوع سرطان است به همین خاطر باید نسبت به آن حساسیت ویژه ای داشته باشیم اکنون از هر هشت زن، یک نفر به این بیماری در دنیا مبتلا می شود به همین دلیل توصیه می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه در زنان سیگاری

افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه در زنان سیگاری