مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 08:202020-07-13اقتصادي

واگذاری اراضی ملی خسارت دیده از آتش سوزی ممنوع شد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در راستای صیانت و حراست از عرصه های طبیعی و ابلاغیه سازمان جنگل ها و مراتع، واگذاری اراضی ملی در محدوده های خسارت دیده از آتش سوزی ها ممنوع شده است.

- شهرام منتصری دوشنبه 23 تیر در جمع خبرنگازان با بیان اینکه برخی از سودجویان با هدف تصرف اراضی ملی، اقدام به آتش زدن و تخریب پوشش گیاهی اراضی ملی می کنند، افزود: براساس سیاست های ابلاغی جدید سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری و در راستای صیانت و حراست از عرصه های منابع طبیعی هرگونه واگذاری در محدوده هایی که دچار آتش سوزی شده ممنوع است.

او با بیان اینکه طبق ابلاغ سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری، محدوده های آسیب دیده از آتش سوزی در سطح اراضی ملی نقشه برداری شده و در لیست سیاه واگذاری قرار خواهد گرفت، این اقدام را در راستای صیانت از عرصه های مرتعی و جنگلی به عنوان میراث ملی ارزیابی کرد.

منتصری ادامه داد: با ابلاغ این دستورالعمل از این پس اراضی دچار آتش سوزی به هیچ عنوان قابل تصرف، کشت یا انجام فعالیت های عمرانی نظیر فعالیت های معدنی نبوده و در این اراضی تنها عملیات های اصلاحی و احیایی منابع طبیعی مانند درختکاری، بوته کاری و بذرپاشی برای ترمیم و احیاء انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری اراضی ملی خسارت دیده از آتش سوزی ممنوع شد

واگذاری اراضی ملی خسارت دیده از آتش سوزی ممنوع شد