مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 07:452020-07-13اجتماعي

از پیامبران مدفون در همدان چه می دانید؟


پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین از دیرباز مردان بزرگی در عرصه های علم، عرفان، هنر، دین و سیاست در دامان خود پرورش داده و همواره مأمن بسیاری از بزرگان تاریخ بوده است.

- این سرزمین کهن با پشتوانه تمدنی باستانی آثار و ابنیه های فراوانی در خود جای داده است که بسیاری از آن ها تاریخ پرفراز و نشیبی را در دل خود پنهان کرده اند و حکایت های جذابی برای گفتن دارند.

در میان آثار فراوانی که در سرزمین هگمتانه وجود دارد، آرامگاه دو پیامبر بنی اسراییل به نام های حیقوق نبی(ع) و حجی پیامبر(ع) به چشم می خورد که علاوه بر پیشینه مذهبی بر قدمت تاریخی مقابر نیز صحه می گذارد.

مقبره حیقوق نبی(ع) در جنوب غربی شهرستان تویسرکان قرار دارد، این پیامبر الهی بین سال های 600 تا 650 قبل از میلاد می زیسته است، در اسناد تاریخی حیقوق به معنی در بغل کشیده شده آمده است.

به نظر می رسد علت برگزیدن این نام برای آن پیامبر این است که در کودکی به علت بیماری از دنیا می رود و حضرت الیاس(ع) او را در آغوش می گیرد و از خداوند حیات دوباره برای وی می طلبد و او زنده می شود.

این پیامبر الهی پس از شعبای نبی به رسالت مبعوث شده و نگهبان معبد سلیمان در اورشلیم بوده است، او سال های زیادی در اسارت بخت النصر بوده و پس از فتح بابل به دست کوروش، به همراه دانیال نبی به ایران آمده و در تویسرکان ساکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از پیامبران مدفون در همدان چه می دانید؟

از پیامبران مدفون در همدان چه می دانید؟